Zgrzewanie oporowe stali
Wykorzystanie stopów stali, takich jak HSS, AHSS i PHS w konstrukcji nadwozi (BIW – body in white) musi spełniać podwójny cel: redukcję wagi części oraz zapewnienie integralności przestrzeni pasażerskiej i obudowy baterii w pojazdach elektrycznych podczas testów zderzeniowych. Dąży się do redukcji grubości blach stalowych, jednocześnie utrzymując dobre parametry formowalności poprzez zwiększenie ich granic sprężystości, zwłaszcza za pomocą wysokich poziomów węgla, co podnosi ich oporność elektryczną.
Zgrzewanie wypukłościowe elementów złącznych
W przemyśle motoryzacyjnym zgrzewanie wypukłościowe elementów złącznych jest regulowane dedykowanymi specyfikacjami. Chociaż maszyny stacjonarne wciąż są popularne wśród OEM-ów i pierwszych dostawców, zastosowanie robotów zgrzewalniczych przynosi nowe, znaczące korzyści.
Zgrzewanie oporowe aluminium
W konstrukcji nadwozi (BIW) używa się różnych typów stopów aluminium, głównie z serii 5xxx i 6xxx. W zależności od zastosowań, mogą one przybierać formę blach, odlewów lub pasków wyciskanych. Znajdują zastosowanie w większości części nadwozi, zamknięciach i obudowach baterii.
Zgrzewanie materiałów mieszanych
Możliwe jest stosowanie zgrzewania oporowego materiałów mieszanych, pod warunkiem użycia elementu stalowego, który jest wstawiany do części (blacha aluminiowa, odlew aluminiowy, włókno węglowe, część plastikowa) lub umieszczany na linii produkcyjnej . Ten proces nazywa się REW (Spawanie Elementu Opornikowego).